Jarná únava – ako konať proti nej? Nie káva je najlepším riešením

jarná únava

Sotva zvládate bežné denné povinnosti? Zaťažuje vás aj dlhšia prechádzka? S veľkou pravdepodobnosťou vás postihla jarná únava. Neobávajte sa, nie ste sami, avšak buďte medzi prvými, ktorí sa s týmto nepríjemným stavom rozlúčia!

Urobíte všetko pre to, aby ste sa cítili dobre, ale predsa nemáte dostatok energie? Nie je to nič prekvapujúce, pretože príchodom jari organizmus spotrebúva svoje posledné zásoby. Pokiaľ organizmus nedisponuje dostatkom tých živín, z ktorých získava energiu, sme bez nálady, pociťujeme celkovú skleslosť. Doplnením zásob živín však môžeme urobiť veľa v záujme prekonania jarnej únavy, presnejšie pre je odstránenie. Nezabúdajme však, že väčšina vitamínov sa dokáže vstrebať bezo zvyšku iba v tom prípade, pokiaľ ich prijímame v ich prirodzenej forme. Pre tento cieľ najlepšie poslúžia superpotraviny. Vďaka svojmu zloženiu, na rozdiel od iných jedál, majú pozitívnejší účinok na zdravie, na všeobecný pocit a duševnú sviežosť. Vďaka ich konzumácii jarná únava, ktorú je možné liečiť aj liečivými hubami, rýchlo pominie. O tomto si o chvíľu povieme aj niečo viac.

Existuje veľké množstvo superpotravín, ktorých konzumácia dokáže na jednej strane zvýšiť hladinu energie, na druhej strane tieto poskytujú za krátky čas mnoho cenných živín, schopných odstrániť príznaky jarnej únavy.

Vedeli ste, že i napriek tomu, že koreň Maca neobsahuje kofeín, predsa ide o prírodný zvyšovač výkonnosti? Prečo? Jeho minerálne látky a vitamíny zvyšujú vitalitu, rastlinné bielkoviny zase pozitívne ovplyvňujú výkonnosť. Vďaka bielkovinám môže výrazne zvýšiť výkon, čo môže v mnohom prispieť pri odstránení jarnej únavy.

Riasa Spirulina je vynikajúcim multivitamínom, a podobne ako koreň Maca, je neskutočným zdrojom bielkovín. Ešte aj medzi superpotravinami vyniká pestrosťou živín, obsahuje vitamíny, stopové prvky, antioxidanty, esenciálne aminokyseliny, enzýmy a minerálne látky,ktoré sú pre doplnenie našich živinových zásob nevyhnutné. Pokiaľ túto riasu zaradíme do svojej stravy, môžeme organizmu dodať významné množstvo antioxidačných zlúčenín.

Ďalším našim favoritom je cvikla. Pokiaľ sa chcete uvedomelo stravovať, zároveň aj chrániť svoje zdravie, táto superzelenina nesmie na vašom tanieri chýbať. Cvikla v rovnakom pomere zvyšuje fyzickú a duševnú výkonnosť: jej uhľohydráty nám dodajú energiu a lisovaná šťava z cvikle je bohatá na prírodné dusičnany, ktoré náš organizmus využije na produkciu oxidu dusnatého a dusičnanov. Dusičnany chránia cievy a oxid dusnatý im dodáva pružnosť, čím sa zvyšuje tok krvi a kyslíku do buniek, môže sa zvýšiť svalová výkonnosť, resp. odolnosť, výdrž.

Pre kompenzovanie zvýšeného nedostatku potrebných živín existuje aj druhý spôsob. Doprajme si taký zelený koktejl, ktorý obsahuje niekoľko druhov ľahko vstrebateľných vitamínov, minerálnych látok a rastlinných vláknin. Jeho konzumácia poskytne okamžitý prísun energie. Zloženie si môžeme vyberať podľa chuti a nálady, použitím jarnej zeleniny. Môžeme použiť špenát, mladú mrkvu, šťavel, brokolicu a petržlen. Samozrejme, nie každý sa rád venuje zháňaniu ingrediencií. Pre tých môže byť výhodnou voľbou Green Symbol – zelená zmes v prášku, dokonalá pre odstránenie jarnej únavy. Táto zmes v prášku obsahuje 5 druhov superpotravín: kučeravý kel, špenát, mrkvu, šípky, resp. zelené jablko. Zelený koktejl nielen zvyšuje vitalitu, ale pravidelnou konzumáciou niekoľkokrát denne v rámci normálneho, vyváženého stravovania, môže tiež podporiť snahu zbaviť sa prebytočných kilogramov.

 

Zdroje:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20302371

Superpotraviny blog: