Konečná suma:
Spolu výrobok/výrobkov v košíku
Pokračovať v nákupe Objednávka

Okrem si naši zákazníci objednali :

Quinoa: superpotravina - bomba plná živín

Quinoa: superpotravina - bomba plná živín

Síce ju Inkovia označovali za Matku zŕn, quinoa ani zďaleka nie je v príbuzenskom vzťahu s obilninami. Túto rastlinu, ktorá patrí do rovnakého rodu ako špenát a červená repa, neobľubujeme kvôli jej krajine pôvodu, ale preto, lebo má mimoriadne zdraviu prospešné vlastnosti, a okrem iného je aj chutná.

Quinoa (Chenopodium quinoa), ktorá sa rodí najmä v Peru a Bolívii, sa inak nazýva aj Mrlík čílsky, alebo indiánske pšeno, bola pred tisíckami rokov superpotravina Inkov, dokonca ju používali aj ako liek. Kvôli tejto jej vlastnosti sa španielski dobyvatelia snažili vyhubiť ju. Domorodci sa však odmietali vzdať svojho svätého jedla, preto quinou začali pestovať na takých tajných miestach, ktoré boli pre španielov nedostupné. Ich odhodlanie nebolo zbytočné, lebo ich obľúbená rastlina sa znova začala rozširovať, avšak natoľko ju chránili, že o jej existencii celý svet nevedel až do roku 1900. Pozornosť moderného človeka na quinou upriamil bolívijský filozof, presnejšie najskôr pozornosť jeho dvoch amerických študentov, vďaka ktorým sa stala známou a populárnou na celom svete.

Prečo je quinoa taká výnimočná?

Semienka rastliny quinoa, ktoré sú podobné pšeničným zrnám, v sebe zahŕňajú mnoho dobrých vlastností, preto je právom zaradená medzi superpotraviny. Je bezlaktózová a bezgluténová, má nízky obsah kalórií, a dokonca je plnohodnotným zdrojom bielkovín. Quinou, ktorá sa podobá na pšeno, je bohatá na vlákninu. Obsahuje všetkých deväť aminokyselín, ktoré organizmus nevie sám vyprodukovať. Okrem toho obsahuje železo, vitamín C, vitamíny skupiny B, vitamín E, horčík, fosfor, draslík, vápnik a zinok. Nakoľko je quinoa bohatá na kvercetín s antioxidačným účinkom, ktorý neutralizuje voľné radikály, jej konzumácia nás ochráni pred rôznymi zápalmi, srdcovo – cievnymi ochoreniami, znižuje riziko vzniku rakoviny a spomaľuje starnutie. Vďaka obsahu vlákniny, nízkemu obsahu kalórií a ľahkej stráviteľnosti, môže byť quinoa výborným doplnkom diéty - chudnutia, nakoľko spôsobuje pocit sýtosti, jej konzumácia zabraňuje zvýšeniu hladiny cukru v krvi po jedle. Nakoľko podporuje činnosť svalov čriev, je možné použiť ju proti zápche, zabraňuje vzniku zlatej žily, očistí črevá.

Ako používajme quinou?

Najlepšie je, keď si ju pripravíme podobne ako ryžu. V dvojnásobnom množstve vody ju varme 15-20 minút. Takto pripravenú ju môžeme konzumovať ako prílohu alebo kašu. Quinou môžeme primiešať aj do zeleninových a ovocných šalátov, múku z quinoi môžeme použiť na prípravu zákuskov, palaciniek. Keď quinou uvaríme v kokosovom, ryžovom alebo mandľovom mlieku, získame pokrm podobný mliečnej ryži.
Nakoľko je quinoa obalená prírodným horkým obalom, takzvaným saponínom, ktorý odpudzuje hmyz, pred použitím je dobré ju dôkladne umyť.

Zdroj:
http://www.medicalnewstoday.com/articles/274745.php
https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-quinoa.html

11.90 € / kus
Balenie: 200 g
doručenie priamo k Vám domov do 24 hodín
30 dávka postačujúca na %s deň/dní
kontrolovaná, organická zložka
60 dňová záruka vrátenia peňazí

Do košíka


zložky nie sú geneticky modifikované

Vyhľadať článok: